Medyaya Google engeli TBMM gündeminde; “Yurttaşların haber alma hakkı ve bağımsız kuruluşların ekonomik varlığı tehdit altında!”

Posted by

DEM Parti Milletvekili Sevilay Çelenk, Google’ın Haber Trafik Algoritmasını Meclis Gündemine Taşıdı

T24 Haber Merkezi

Dünyanın en büyük arama motoru Google, Türkiye’deki haber trafiği üzerinde yapılan değişikliklerle birçok medya kuruluşunun ziyaretçi sayısında azalmaya neden oldu. Halkın haber alma özgürlüğünü tehdit ettiğini söyleyen DEM Parti Diyarbakır Milletvekili Sevilay Çelenk, TBMM’de konuyla ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz’a soru önergesi verdi.

“Bağımsız Medya Kuruluşlarının Varlığı Tehlikede!”

Çelenk, verdiği önergede, “Son dönemde Türkiye’deki bağımsız medya kuruluşlarının Google platformlarında ciddi şekilde görünürlük kaybettiği ve dijital trafiğinin yüzde 60 ila yüzde 80 oranında azaldığı” ifadelerine yer verdi. Bu durumun bağımsız medya kuruluşlarının ekonomik varlığını tehlikeye attığını belirten Çelenk, büyük medya kuruluşlarının aynı içerikleri paylaşmasına rağmen farklı trafiğe sahip olmasının endişe verici olduğunu vurguladı.

“Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik Eksikliği”

Çelenk, Google Türkiye’nin bu konudaki açıklamalarının yetersiz olduğunu belirtirken, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine aykırı olduğunu savundu. Google’ın bağımsız medya kuruluşlarının temsilcileriyle görüşüp görüşmediğini sorgulayan Çelenk, şeffaflık talebinde bulundu.

“Yerel Basın da Zarar Görüyor”

Google’daki trafik azalması sadece bağımsız medyayı değil, yerel basını da olumsuz etkiliyor. Çelenk, bu durumun devam etmesi halinde bağımsız medya kuruluşlarının büyük sıkıntılar yaşayacağını söyleyerek yerel basının da ekonomik olarak tehlike altında olduğunu belirtti.

Çelenk’in Meclis’e sunduğu sorular arasında;

  • Türkiye’deki bağımsız medya kuruluşlarının Google haber ve keşfet sekmesindeki görünürlük düşüşleri hakkında yetkililerin bilgi sahibi olup olmadığı,
  • Medyaların trafik düşüşü sorunlarına çözüm bulmak için planlama yapıp yapmadığı,
  • Google Türkiye temsilciliğiyle yapılan görüşmeler ve bilgilendirmelerin olup olmadığı konuları bulunmaktadır.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir